Aluminiowa Alfa z technicznymi nowinkami
Robert Przybylski Pierwszy SUV Alfa Romeo nazywa się Stelvio, od najwyżej położonej we Włoszech przełęczy. Firma zrobiła SUV-a po swojemu, czyli w „sportowym sosie". - Stelvio jest po pierwsze Alfą Romeo, a po drugie SUV-em - podkreśla szef marki Reid Bigland. SUV wykorzystuje platformę Giorgio, której premiera miała miejsce dwa lata wcześniej w sedanie Giulia.
Oba modele mają jako techniczną podstawę tylny napęd, a Stelvio oferuje w mocniejszych wersjach napęd na cztery koła, oznaczony Q4.
Stelvio jest szerszy od Giulii: większy skok kół wymagał zastosowania dłuższych od sedana wahaczy z przodu i drążków reakcyjnych z tyłu. W rezultacie szerokość Stelvio wynosi 1,9 m, o 3 cm więcej od Giulii. Poszerzony rozstaw kół zapewnia wyższemu od sedana o 24 cm SUV-owi dobre prowadzenie na krętych drogach.
Dobre własności jezdne to także zasługa małej masy, wynoszącej 1660 kg. Auto jest nawet o 100 kg lżejsze od konkurentów. Stelvio jak żadna Alfa wcześniej wykorzystuje lekkie materiały;...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta